Powered by Blogger.

Usaha kekal sokongan pengundi Melayu dipertingkat

Posted by Berita Kopi Pasta

BAGAN SERAI - Perjuangan Umno untuk mengekalkan sokongan kalangan pengundi Melayu perlu dipertingkatkan bagi memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-14 akan datang, kata Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Hasan Malek.
 
Beliau berkata, bagaimanapun parti tidak akan meminggirkan kaum lain, namun agenda memperjuangkan nasib orang Melayu menjadi matlamat utama.

Pilihanraya Umum ke 14
 
"Usah bimbang kita dituduh sebagai 'parti rasis' kerana sejarah politik negara sudah membuktikan bahawa apabila Umno kukuh semua kaum mendapat nikmatnya.
 
"Sebab itulah kita (BN) sedia berkongsi kuasa dengan kaum-kaum lain melalui MCA, MIC dan parti-parti komponen lain. Kerjasama ini akan diteruskan dan diperkukuhkan," katanya ketika berucap merasmikan Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Bagan Serai 2014 di sini, hari ini.
 
Hasan yang juga Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan turut menasihatkan anggota dan pemimpin Umno dan BN untuk mengekalkan perpaduan.

"Situasi politik sekarang sama sekali tidak mengizinkan wujudnya sebarang perbalahan atau krisis politik sesama kita. Jika perbalahan berlaku, ia akan menguntungkan pakatan pembangkang yang ketika ini hanya menanti peluang dan ruang untuk menumbangkan kerajaan BN," katanya.
 
Hasan berkata, BN juga perlu mengukuhkan perpaduan dan meningkatkan gerak kerja parti agar mendapat keyakinan rakyat untuk terus menyokong kerana tanpa perpaduan sudah pasti ia akan membawa petaka kepada Umno.
 
"Kita harus faham bahawa PRU14 akan lebih mencabar kerana pakatan pembangkang sedang, telah dan akan mempolitikkan apa juga isu bagi meraih sokongan rakyat.
 
"Saya percaya jika kita semua bersatu sudah pasti pembangkang bukan sahaja tidak akan mampu menumbangkan BN di Perak malah BN akan mencatatkan kejayaan lebih cemerlang, InsyaAllah," katanya.
 
Pada mesyuarat itu, Umno Bahagian Bagan Serai mengusulkan kepada kerajaan BN mempertimbangkan semula pelaksanaan 'Sekolah Satu Aliran' demi mencapai 'Perpaduan Nasional' sebenar.  - Bernama

Related Post



Post a Comment